Aby ubiegać się o umorzenie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych lub w sprawie umorzenia odsetek za zwłokę należy złożyć:
- wniosek,
- załączniki tj.:
- oświadczenie o stanie majątkowym.
- dowody potwierdzające wysokość uzyskiwanych dochodów netto podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. zaświadczenie o wynagrodzeniu netto z zakładu pracy, kserokopia decyzji przyznającej emeryturę lub rentę, kserokopia umowy najmu).
- w przypadku braku uzyskiwania dochodów przez wnioskodawcę - potwierdzenie z PUP statusu osoby bezrobotnej (lub przedłożenie kopi dowodu pobieranego zasiłku dla bezrobotnych).
- udokumentowanie ponoszonych wydatków np. rachunki za czynsz, gaz, prąd, TV, koszty leczenia, ubezpieczenie i inne obciążenia budżetu domowego podatnika.
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłat)
- kopia ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego.
- zaświadczenie z OPS o udzielonej pomocy.
- inne dokumenty składane na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania.
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego dodatkowo:
-oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
wniosek_o_umorzenie_zaleglosci_podatkowej.docx
oswiadczenie_o_stanie_majatkowym.docx
oswiadczenie_o_pomocy_de_minimis1.docx
oswiadczenie_o_formie_prawnej_beneficjenta_o_kategori_przedsiebiorstwa_o_klasie_pkd.docx